Motoryzacja

Szybkie odszkodowanie za wypadek

Jakiś czas temu wyjechaliśmy za granicę. Często podróżujemy poza granice naszego kraju. Lubimy zwiedzać nowe tereny. Cała nasza rodzina uwielbia podróże. Ostatnio zdecydowaliśmy się po raz kolejny pojechać do Niemiec. Zafascynowała nas głównie stolica, której nie dało się zwiedzić całkowicie podczas poprzedniej wizyty.

Możliwość uzyskania odszkodowania

odszkodowanie za wypadek samochodowy w NiemczechZłożyło się tak niefortunnie, że mieliśmy wypadek. Oczywiście nie z naszej winy, ktoś w nas wjechał. Zastanawialiśmy się, czy odszkodowanie za wypadek samochodowy w Niemczech jest możliwe i jak taki proces w ogóle przebiega. Syn od razu wyszukał w internecie, że będąc na terenie Niemiec przysługuje nam takie samo odszkodowanie jak obywatelom Niemiec. Mogliśmy więc wystąpić o zwrot kosztów naprawy. Podstawą do udzielenia takiego zwrotu jest faktura z serwisu. Niekoniecznie musiał to być serwis niemiecki, mogliśmy też naprawić auto w Polsce. My stwierdziliśmy, że wolimy naprawić auto na miejscu, by móc wrócić nim do domu. Poza tym, mogliśmy dostać odszkodowanie za zmniejszenie wartości rynkowej auta, ponieważ gdy ulegnie ono wypadkowi, jego wartość automatycznie się zmniejsza. W czasie kiedy nasze auto było naprawiane, przydzielono nam też samochód zastępczy, ponieważ również to nam się należało. Bardzo nas to cieszyło, ponieważ mogliśmy swobodnie przemieszczać się po mieście w czasie oczekiwania na usprawnienie naszego auta. Skorzystaliśmy też z pomocy adwokata, którego koszt pokryło ubezpieczenie sprawcy.

Wypadek z pewnością nie był przyjemny, jednak późniejsze formalności nie sprawiły nam wcale żadnych problemów. Szybko udało nam się odebrać naprawione auto i mogliśmy wracać do Polski. Z pewnością ten wyjazd zapamiętamy na długo, ponieważ był to nasz pierwszy i mamy nadzieję, że ostatni wypadek.