Każdy, kto otrzymał kiedyś list od jakiejś firmy doskonale wie, że nie wysyła się ich w zwykłych białych kopertach. Jeśli już otrzymujemy tradycyjną korespondencję to zawsze jest ona wysłana w kopertach z nadrukowanymi logo firmy lub grafiką, która się z nią kojarzy. Tak robią praktycznie wszystkie duże firmy wysyłające do swoich klientów tradycyjne listy.
Firmy wysyłają listy tylko w firmowych kopertach
Nie ma chyba takiej firmy, która wysyłałaby listy do swoich klientach w tradycyjnych białych kopertach. Chociaż z tyłu na każdej kopercie zawsze napisane są dane nadawcy to jednak listy w zwykłych kopertach wyglądają po prostu nieprofesjonalnie. Dzięki temu sporo pracy mają drukarnie oferujące koperty firmowe z nadrukiem laserowym, bo zamówienia składane są na ilości liczone w setkach tysięcy a nawet w milionach. Wystarczy wziąć pod uwagę banki czy operatorów telefonów komórkowych, które niekiedy mają nawet kilka milionów klientów. Zamówienie kopert dla wielkich korporacji nie jest wcale takie kosztowne. Przy tak dużych zamówieniach drukarnie liczą sobie kilka do kilkunastu groszy za sztukę. Są to więc niewielkie wydatki, które należy zaliczyć do kosztów reprezentacyjnych. Bo sposób wysłania korespondencji świadczy jedynie o profesjonalizmie firmy, która ją wysyła. Żadna duża firma nie pozwoliłaby sobie na nadanie zupełnie anonimowej w wyglądzie białej koperty. Dla firm ważne jest też to, żeby odbiorca listu od razu wiedział kto wysłał taką korespondencję.
Każdej firmie zależy na tym, żeby odbiorcy ich korespondencji od razu wiedzieli od kogo ona przyszła. Poza tym do tego dochodzą jeszcze kwestie identyfikacji wizualnej, na której każdej dużej firmie bardzo zależy. Im więcej listów dostajemy do jakiejś firmy tym bardziej zapamiętujemy grafikę zamieszczoną na specjalnie wydrukowanych dla niej kopertach.